Kdo by nechtěl mít ve firmě skvěle fungující tým a angažované zaměstnance? Jenže jak na to? Vsaďte na podporu efektivní komunikace, ocenění a kontakt mezi zaměstnanci.

Angažovanost zaměstnanců a týmová spolupráce jsou klíčové faktory ovlivňující stabilitu firmy, ale i inovace a budoucí vývoj. Angažovaní zaměstnanci jsou také produktivnější a přináší firmě vyšší zisk. A to už jsou pádné argumenty, proč na angažovanosti a týmovosti u vás zapracovat. Máme pro vás tipy, na co je nejlepší se v tomto případě zaměřit.
Interní komunikace má být jasná a otevřená
Zaměstnanci potřebují vědět, kam firma směřuje. Sdílení firemních cílů a strategií jim pomáhá pochopit jejich roli a přínos. Důležité je podporovat otevřenou a efektivní komunikaci napříč firmou. A používejte k tomu jakékoli nástroje, ať už jsou to tradiční e-maily, newslettery, nástěnky a meetengy. Určitě ale zakomponujte i moderní HR aplikace, nástroje a trendy. Např. v balíčku HR nástrojů Verso najdete takové, které jsou online a zaměstnance baví. Komunikaci podpoří třeba funkce Novinky určené ke sdílení aktualit, Ankety pro zjišťování názorů a nálady, nebo Podněty od zaměstnanců, kde mohou pracovníci svému managementu předat jakýkoli impuls nebo návrh. Je totiž důležité, aby měli zaměstnanci pocit, že jsou vyslechnuti a jejich názor firmu zajímá.
Ocenění, pochvaly a pozitivní zpětná vazba
Uznání je další klíč k udržení angažovanosti a motivace zaměstnanců, bez kterého se neobejdete. Dáváte zaměstnancům pravidelně pozitivní zpětnou vazbu a chválíte je? Pokud ne, napravte to! Skvěle to jde s modulem Pochvaly, kde může zaměstnance často a online chválit nadřízený, ale pochválit a poděkovat si za super práci mohou i zaměstnanci mezi sebou. Pochvaly jsou velmi motivační a jsou tím, po čem jako lidé opravdu toužíme.
Vztahy utuží, když se zaměstnanci znají
Lidé tráví v práci průměrně 8 hodin denně. Pokud mají kolegové mezi sebou přátelské vztahy, zvyšuje to spokojenost zaměstnanců a snižuje fluktuaci. Co pomůže? Zkuste do vaší firemní kultury „propašovat“ např. gamifikaci, což jsou herní principy, které motivují k účasti na projektech. Podporujte také jakoukoli možnost přirozeného kontaktu zaměstnanců. Vyzkoušejte třeba funkci Spolujízda, která umožní společně jezdit do práce a z práce, nebo Bazar, kde si v duchu cirkulární ekonomiky zaměstnanci nabízí věci, které mají doma, jsou stále funkční, ale už nepoužívané. Zaměstnanci se tak dozví, kdo má malé děti, rád jezdí na bruslích nebo je třeba vášnivý cyklista. Podle zájmů a společných životních situací mohou vzniknout i velká přátelství.
Další cesty podpory angažovanosti a týmového ducha v práci může patřit flexibilita, individuální přístup, možnost kariérního růstu a firemního školení a spousta dalšího.