Chcete být nejlepší zaměstnavatel? Dělejte věci trochu jinak a nechte se inspirovat. Využijte potenciál začátku roku a zaveďte do vaší firmy nový impulz. Leden je proto ideální čas vyzkoušet digitální nástroje Verso.
Začátek roku je symbol nových možností a začátků, ale také jedinečná příležitost začít jinak. Nenechte si tento potenciál utéct i pro vaši firmu. Leden není o uzavření účetních knih a naplánování projektů, rozpočtů a KPI. Jde o něco zásadnějšího – o nastavení atmosféry, hodnot a motivace zaměstnanců, což bude váš tým provázet po celý rok. Firemní kultura je totiž živý organismus, který denně vytváříme. Co lze letos v lednu udělat jinak? Ať už hledáte inspiraci, nebo konkrétní kroky, jak zlepšit svůj tým v rámci firemní kultury, Verso vám může poskytnout užitečné nástroje a strategie.
Začněte pomalu, na sprint je času dost
Dopřejte zaměstnancům pomalejší rozjezd. Je to vítané, efektivní a strategické. Lednový návrat do práce bývá těžký, zaměstnanci jsou navíc plni dojmů z Vánoc, Silvestra a zimní dovolené. Dopřejte jim čas na adaptaci, aby mohli do nového roku vejít s čistým štítem. Na sprint je času dost. Zkušení personalisté ví, že pro nový začátek je důležitá také reflexe. Umožněte proto týmům ohlédnout se. Co je loni posílilo? Co naopak vyčerpalo? Co by chtěli letos dělat jinak?
Dejte prostor i motivaci a připomenutí firemní vize a mise. Běžně jsme přehlceni úkoly a změnami a je snadné ztratit orientaci. Připomenutí smyslu práce může být výrazným motorem.
Nechte zaměstnance tvořit vlastní cíle
Tradiční shora diktované cíle patří minulosti. Moderní firmy dávají lidem možnost spoluvytvářet vlastní plány v rámci širších firemních vizí. Vneste do práce s lidmi prvky koučingu a uvidíte, jak motivace a elán skokově vzrostou. A proč to tak skvěle funguje? Pokud si totiž cíl stanovíte sami, cítíte se osobně zodpovědní za jeho dosažení. Neplníte pak „šéfův“ úkol, ale ten „svůj“. Investujte proto i do firemního vzdělávání leadrů v nových stylech vedení.
Zaměřte se na malé úspěchy a návyky
Mnohé studie ukazují, že drobné momenty uznání a pozitivní zpětné vazby jsou silným prvkem motivace a efektivní komunikace. Mají také mnohem větší dopad než každoroční hodnocení a na něj navázané odměny. Buďte kreativní ve vymýšlení možností, jak na denní bázi oceňovat kolegy a podřízené.
Malé věci mají často paradoxně velký vliv. Mohou to být i drobné mikronávyky, které bývají efektivnější než velká předsevzetí. Podpořte právě v lednu své zaměstnance k zavedení třeba pouhého jednoho nového pozitivního návyku, který se bude vázat k firemním cílům.
Zaměstnanci ocení i prostor na inovativní projekty
Schopnost integrovat nejnovější trendy je dnes alfa a omega úspěchu. Pokud kladete na inovace důraz, láká to talentované zájemce o zaměstnání a stabilizuje současné zaměstnance. Vědomě vytvářejte prostředí, kde jsou nápady, myšlenky a návrhy vítány. Proces může mít formu času vyhrazeného pro brainstorming, pravidelných setkávání na téma inovace nebo prostoru na experimentování s novými technologiemi.
Posuňte dál vaši firemní kulturu a brand building
Ideálně nějakým jednoduchým a nenáročným způsobem. Překvapte své zaměstnance např. digitálními nástroji Verso, které podpoří a posílí oblast interní komunikace, ale i motivaci zaměstnanců a firemní ekologii. Balíčky pomohou jednoduše vyřešit mnoho problémů, se kterými bojujete. Uvidíte, že to bude pro vaši firmu skvělý a energetizující impulz.
Jaké máte novoroční a lednové firemní zvyklosti vy? Co vám funguje a nefunguje?