Interní komunikace ve firmě je klíč k angažovaným zaměstnancům

Správně nastavená interní komunikace hraje důležitou roli v každé firmě. Její zlepšení může vypadat jako oříšek, ale nemusí být. Zkuste některé z našich praktických tipů.

Mobil s interní komunikací

Dobře fungující komunikace není pouze o předávání informací, ale také o budování důvěry, otevřené firemní kultury, posilování týmové spolupráce a zvyšování produktivity. Máme pro vás několik praktických tipů a HR nástrojů, které můžete implementovat pro zlepšení komunikace i u vás.

V první řadě definujte jasná pravidla a procesy firemní komunikace

Základem komunikace je definování jasných pravidel a procesů tak, aby každý zaměstnanec věděl, jakým způsobem se informace předávají, kterými kanály, jak často a kdo je za to zodpovědný. Jak komunikuje vedení? Jak manažeři směrem k týmům? Kdy je vhodné použít oficiální cestu a kdy spíše tu neformální v online chatu? Někdy to celé může být docela složité, proto doporučujeme zpracovat zásady interní komunikace a vytvořit vnitřní komunikační kodex, kde bude vše přehledně popsáno. Komunikační kodex má být všem přístupný a pravidelně revidován.

Tipy pro zlepšení komunikace ve firmě

  • Podporujte otevřenou komunikaci a zpětnou vazbu

Protože angažovanost zaměstnanců roste, pokud mají možnost vyjádřit svůj názor a cítí se vyslyšeni.

  • Sdílejte informace z managementu

Důležité je i sdílení informací z nejvyššího vedení, ať už jde o vize firmy, měsíční reporty o výkonnosti společnosti nebo autentickou komunikaci v krizových situacích.

  • Investujte do kurzů a školení v komunikačních dovednostech

I ty nejlepší nástroje interní komunikace nezajistí efektivní výměnu informací, pokud zaměstnanci neumí komunikovat jasně a srozumitelně. Konstruktivní zpětná vazba totiž umí zlepšit práci v týmu, správná veřejná prezentace pomůže manažerům komunikovat cíle a vize, správně napsaný e-mail má svoje pravidla. A to ne každý ví a umí.

Otevřenou interní komunikaci podpoří i online HR nástroje

Dnes mohou HR manažeři využívat i různé funkční online nástroje, které zaměstnance baví a rádi je používají. Např. v aplikaci Můj Up najdete spoustu skvělých nástrojů, které pomohou s interní komunikací i firemní kulturou celkově. V balíčku Verso pro interní komunikaci můžete z vedení informovat své zaměstnance o aktuálním dění díky funkci Novinky, zaměstnanci se mohou zase na cokoli zeptat v Zeptejte se zaměstnavatele. V balíčku Verso pro motivaci a angažovanost lze zaměstnancům položit jakoukoli otázku díky online Anketám, pracovníci si mohou být blíž díky modulu Osobní profil a ve Vyhledej kolegu se mohou propojit i podle zájmů a komunikovat spolu v online chatu.

Zlepšení komunikace rozhodně stojí za to. Přinese to vyšší spokojenost zaměstnanců, lepší vztahy na pracovišti a nakonec i úspěšnější firmu. Jaké nástroje pro podporu interní komunikace se osvědčily vám? Budeme rádi za vaše tipy. Napište nám!

Autor

Innovation Marketing Manager

otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…