Víte, jak a proč podporovat mezilidské vztahy a interní komunikaci ve firmě?

Komunikace a bezpečné sociální vztahy jsou nejhlubší lidská potřeba. Efektivní komunikace má také pozitivní vliv na spoustu firemních procesů a stojí za to se jí věnovat. Máme pro vás i jednoduchý tip, jak ji v praxi snadno rozvíjet.

Interní komunikace Verso

V moderním světě už dávno nestačí, aby zaměstnanci “pouze” dobře odváděli svou práci. Firmy, které chtějí být dlouhodobě úspěšné, musí věnovat velkou pozornost i tomu, jak jejich lidé spolupracují, komunikují a budují vztahy na pracovišti. Silná firemní komunikace a kvalitní mezilidské vztahy totiž zásadně ovlivňují atmosféru ve firmě, výkonnost týmů i schopnost organizace reagovat na změny.

Na co vše má kvalitní komunikace v organizaci vliv?

Z psychologického hlediska jsou mezilidské vztahy a komunikace základními potřebami každého člověka. Investice do těchto oblastí tak není jen otázkou firemní kultury, ale i cestou podpory emočního a duševního zdraví pracovníků. A to je dnes, zejména ze strany samotných pracovníků, velmi žádané téma. Na co vše má tedy zdravá komunikace vliv?

  • Zaměstnanci se díky ní cítí více vyslyšeni a zapojeni do dění a do týmové práce.
  • Pokud jsou komunikační potřeby pracovníků naplněny, má to pozitivní vliv na motivaci, loajalitu a spokojenost zaměstnanců. Pokud naopak naplněny nejsou, může se daleko snadněji objevit stres, frustrace nebo syndrom vyhoření.
  • Komunikace podporuje také týmovou spolupráci a působí i jako prevence konfliktů. Zaměstnanci, kteří spolu dostatečně a správně komunikují, se totiž lépe znají, důvěřují si a snáze udržují jednotný směr a soudržnost.
  • Ve firmě, která dobře komunikuje, probíhá daleko lépe adaptace nováčků. Ti dostávají jasné informace, chápou svou roli a úkoly, cítí se podporovaní a rychleji se stanou samostatnými a angažovanými členy organizace.
  • Efektivní komunikace je pro firmu i velká konkurenční výhoda. Firmy, které zdravě a dostatečně komunikují, bývají pružnější, inovativnější a dokážou lépe reagovat na změny trhu.

Tipy na jednoduché nástroje interní komunikace Verso

Rozvoj firemní komunikace nemusí být vůbec složitý. Každá malá snaha se počítá a je důležité, aby se nástroje „zabydlely“ napříč firmou a používali je nejen běžní pracovníci, ale i leadeři a vedení. Ti by totiž měli jít příkladem.

Vyzkoušejte možnosti, které nabízí firemní HR balíčky Verso. Zaměstnanci je používají rádi, baví je a rozvoj interní komunikace s nimi jde takřka sám. Nástroje jsou navíc kdykoli k dispozici v praktické mobilní aplikaci, díky tomu jsou vždy po ruce a vše je na jednom místě.

Firma tak může se zaměstnanci hladce komunikovat novinky a důležité události. Zaměstnanci se zase mohou vedení kdykoli na cokoli zeptat, nebo podat jakýkoli podnět. Mezi sebou pak mohou pracovníci komunikovat prostřednictvím chatu a dokonce je zde v nabídce i oblíbená platforma pro online pochvaly. A spousta dalšího.

Chci se dozvědět více o balíčcích Verso

    By sending your data, you allow us to process your personal data for the purpose of processing your request. More information, including information about your rights, can be found on the Privacy Policy page.

    Autor

    Innovation Marketing Manager

    otec dvou dcer, zastánce výkonnostního marketingu, zrychlující se půlmaratonec, amatérský milovník malých scén, fanoušek elektro swingu, kávový hedonista, veselý cyklista, užaslý pozorovatel…