V posledních letech se recruitment zásadně proměnil. Promítla se do něj digitalizace HR, umělá inteligence a existence
HR aplikací, které personalistům pomáhají a zaměstnance baví. Jaké jsou dnes největší trendy?

Klasické náborové metody a inzeráty na pracovních portálech dnes už rozhodně nestačí, digitální éra změnila pravidla hry. Jak tedy přilákat kandidáty a uspět v moderním recruitmentu? Pojďte se s námi podívat na klíčové trendy a tipy.
Nábor se překlápí do sociálních sítí
Pasivní čekání na životopisy je pryč. Firmy musí budovat silnou firemní kulturu a značku zaměstnavatele (employer branding), což osloví potenciální kandidáty ještě dříve, než začnou sami práci aktivně hledat. Prezentujte firmu aktivně na sociálních sítích, které vybírejte podle zaměření vaší firmy a sdílejte autentický obsah. Na sítích investujte do cílených reklamních kampaní a kandidáty aktivně oslovujte. Vsaďte na videa, která mají větší dosah než psané příspěvky.
Nejlepší pro ambasadoři jsou samotní zaměstnanci. Zapojte také manažery a celé týmy.
Technologie a inovace vedou
Využívejte vše, co vám přijde užitečné a zjednoduší a zrychlí to vaši práci. Umělá inteligence proniká i do náboru, její nástroje umí např. screening zájemců o zaměstnání, kterým chatboti odpovídají na otázky 24/7. Běžné už jsou i virtuální pohovory. Nástrojů AI se nebojte! Pravidelně také choďte na školení, konference, inspirujte se a zkušenosti v HR komunitě sdíleje. Do týmu klidně přiberte někoho z generace Z, kdo se v sociálních sítích a technologiích pohybuje jako ryba ve vodě. Nejlepší jsou totiž věkově diferencované týmy, které můžou sdílet své autentické generační zkušenosti a doplňují se. Buďte zkrátka v trendu. Na vzpomínání, jak to bývalo kdysi, už není čas.
Výběrová řízení musí být jako blesk
Žádná firma už si dnes nemůže dovolit zdlouhavý náborový proces o čtyřech kolech. Nekonečná výběrová řízení odradí i ty nejmotivovanější. Uchazeči dnes očekávají rychlou, flexibilní a profesionální komunikaci. Vše proto maximálně zjednodušte, říkejte ne zbytečným formulářům a neodůvodněným otázkám a odpovídejte rychle. Kandidáti si vybírají z více nabídek současně. Šetřete čas sobě i kandidátům online cally a buďte přátelští.
Máte co nabídnout?
To je to, o co tu dnes běží. Například práce na dálku se stala standardem a firmy, které ji nenabízí, přicházejí o spoustu talentů. Mnoho kandidátů dnes vyhledává tuto možnost již jako jako klíčový benefit.
Nabízíte školení a profesní rozvoj? Jaké zastáváte hodnoty? Ty jsou otázky důležité především pro ty mladší uchazeče z generace Z (narození po roce 1996) a generace Y (narození mezi léty 1980 až 1995). Důležité je také všechny plusy a benefity komunikovat na sociálních sítích, firemním blogu nebo v článcích na tématických portálech. Prostě buďte vidět!
Klíčem k trendovému náboru je dnes schopnost myslet kreativně, nebát se inovací a rozvíjet brand a firemní kulturu, která zaujme. Inspirujte se třeba nástroji, které nabízí balíčky Verso. Ty vystřelí vaši firemní kulturu mezi ty nejlepší a zaujmou nové uchazeče.